το περίφημο πομπιντού του παρισιού τι

Το περίφημο Πομπιντού του Παρισιού τιμά την Ταινιοθήκη της Ελλάδας


Η Ελλάδα στην καρδιά του Παρισιού! Η Ταινιοθήκη της Ελλάδας τιμάται με τον καλύτερο τρόπο από το Κέντρο Πομπιντού για τη μάχη διάσωσης της εθνικής κινηματογραφικής μας κληρονομιάς που δίνει εν μέσω κρίσης.

Θα είναι το τιμώμενο κινηματογραφικό αρχείο του 37oυ Διεθνούς Φε­στιβάλ Ντοκιμαντέρ «Cinéma du réel» από τις 19 έως τις 29 Μαρτίου, στο Παρίσι. Ο τίτλος του αφιερώματος είναι «Μιαιστορία σε εικόνες: Focus στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας» και περιλαμβάνει 11 ελληνικά ντοκιμαντέρ, μία ταινία μικρού μήκους και η παλαιότερη σωζόμενη ταινία της συλλογής.

Η μοναδικού πλούτου συλλογή της Ταινιοθήκης της Ελλάδος περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τις εξής ταινίες: «Οι περιπέτειες του Βιλάρ» (Ζόζεφ Χεπ, 1924), «Οι εκατό ώρες του Μάη» (Φώτος Λαμπρινός, Δήμος Θέος, 1960), «Μοναστηράκι» (Γκαίη Αγγελή, 1976) και «Αθήνα ή τρεις επισκέψεις στην Ακρόπολη» (Θόδωρος Αγγελόπουλος, 1983) και τα πολιτικά ντοκιμαντέρ «Μέγαρα» (Γιώργος Τσεμπερόπουλος, Σάκης Μανιάτης 1974), «Μπέττυ» (Δημήτρης Σταύρακας, 1979), «To γελεκάκι» (Ίρις Ζαχμανίδη, 1976).

Στο αφιέρωμα θα προβληθούν ταινίες που έχουν σχέση με το ξανά επίκαιρο θέμα της μετανάστευσης. «Γράμμα από το Σαρλερουά» (Λάμπρος Λιαρόπουλος, 1965), «Αλουμίνιον της Ελλάδος» (Ρούσσος Κούνδουρος, 1965), «Πρώτη ύλη» (Χρήστος Καρακέπελης, 2011), τα «Ημερολόγια αμνησίας» (Στέλλα Θεοδωράκη, 2012) και οι δύο ταινίες του Ροβήρου Μανθούλη «Ο ελληνικός εμφύλιος πόλεμος» (1997) και «Η δικτατορία των Ελλήνων Συνταγματαρχών» (1998).

«Η επιλογή ταινιών από τη συλλογή της Ταινιοθήκης της Ελλάδος καλύπτει τη χρονική περίοδο από το 1924 έως το 2012. Αντανακλά τη δημιουργία και εξέλιξη του αρχείου, ξεκινώντας από μία ενθουσιώδη ομάδα, τη δεκαετία του ’50, με πρωτεργάτρια την Αγλαΐα Μητροπούλου, μέντορας της οποίας υπήρξε ο Ανρί Λανγλουά και φτάνοντας στη νομοθετική αναγνώρισή της μόλις τον Δεκέμβριο του 2014 ως επίσημου φορέα διαφύλαξης της κινηματογραφικής κληρονομιάς, αναθέτοντάς της την υποχρεωτική κατάθεση (dépôt légal)» σημειώνει η γενική γραμματέας του ΔΣ της Ταινιοθήκης, Μαρία Κομνηνού.

Αναλυτικά οι ταινίες είναι οι ακόλουθες:

1) Διαμάντια της συλλογής: «Οι περιπέτειες του Βιλάρ» (Ζόζεφ Χεπ, 1924), «Οι εκατό ώρες του Μάη» (Φώτος Λαμπρινός & Δήμος Θέος, 1960), «Μοναστηράκι» (Γκαίη Αγγελή, 1976), «Αθήνα ή τρεις επισκέψεις στην Ακρόπολη» (Θόδωρος Αγγελόπουλος, 1983)

2) Πολιτικές: «Μέγαρα» (Γιώργος Τσεμπερόπουλος & Σάκης Μανιάτης 1974), «Μπέττυ» (Δημήτρης Σταύρακας, 1979), «Το γελεκάκι» (Ίρις Ζαχμανίδη,1976)

3) Βιομηχανία και μετανάστευση: «Γράμμα από το Σαρλερουά» (Λάμπρος Λιαρόπουλος, 1965), «Αλουμίνιον της Ελλάδος» (Ρούσσος Κούνδουρος, 1965), «Πρώτη ύλη» (Χρήστος Καρακέπελης, 2011)

4) Μορφές αρχειοθέτησης: από το ιδιωτικό στο δημόσιο: «Ημερολόγια αμνησίας» (Στέλλα Θεοδωράκη, 2012)

5) Δάνεια τεκμηρίωσης: «Ο ελληνικός εμφύλιος πόλεμος» (1997, Ροβήρος Μανθούλης), «Η δικτατορία των Ελλήνων συνταγματαρχών» (1998, Ροβήρος Μανθούλης)


Τις προβολές θα προλογίσει η Γενική Γραμματέας του Διοικητικού Συμβουλίου της Ταινιοθήκης της Ελλάδος, Μαρία Κομνηνού, ενώ στο Παρίσι θα παρευρεθούν επίσης οι σκηνοθέτες Στέλλα Θεοδωράκη και Γιώργος Τσεμπερόπουλος.

Πηγή

Περί ευθύνης:
Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της ομάδας του «mikroskopio.gr». Αναρτούμε κάθε άρθρο που αποτελεί κατα την γνώμη μας ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη.
Tο mikroskopio.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.
Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο ιστολόγιο μας!


Εδώ σχολιάζεις εσύ

Σχόλια




Previous PostΚαρέ-καρέ πώς γίνεται το πρόσωπο μιας γυναίκας αν δεν το πλύνει καθόλου επί ένα μήνα [εικόνες]



Next PostΤο Μπενάκη τιμά τον ανανεωτή Κοσμά Ξενάκη [εικόνες]